توجه به سبک زندگی اسلامی سبب تقویت بنیان خانواده‌ها می‌شود

خبرگزاری بسیج: کارشناس خانواده و استاد دانشگاه گفت: توجه به سبک زندگی اسلامی و باورها و اعتقادات دینی سبب تقویت و قوام خانواده‌ها می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بسیج از استان سمنان، حجت‌الاسلام دهنوی در همایش ازدواج که به همت بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با حضور دانشجویان در سالن آمفی تئاتر شرکت ذغالسنگ البرز شرقی شاهرود برگزار شد در سخنانی با تاکید اسلام به ازدواج و رعایت قواعد و قوانین ازدواج اظهار کرد: اسلام توجه ویژه‌ای به امر ازدواج دارد و به فرموده پیامبر اکرم (ص) ازدواج سنت ایشان است و هر کس ازدواج کند دین خود را کامل کرده است.

وی افزود: ازدواج سبب می‌شود بسیاری از بی‌عفتی‌ها و ناهنجاری‌ها و بی‌بندباری‌ها در جامعه نباشد و ارتباطات با توجه به قوانین الهی و اسلامی در بین افراد برقرار باشد.

کارشناس خانواده و استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: غرب‌ها با توجه به دین مبین اسلام و توجه آن به اسلام برای جلوگیری از انحطاط جامعه امروز بنیان خانواده‌ها را هدف قرار داده‌اند.

وی تصریح کرد: دشمنان با فهمیده‌اند که اگر می‌خواهند جامعه‌ای را از بین ببرند باید به بنیان‌های آن جامعه دسترسی پیدا کند و با تغییر بنیان خانواده‌ها بتوانند فرهنگ جامعه را تغییر دهند.

دهنوی بیان کرد: باید به سبک زندگی اسلامی و الهی توجه کنیم و بدانیم که سبک زندگی اسلامی سبب جلوگیری از بسیاری از مشکلات در خانواده و جامعه خواهد شد.

وی با اشاره به فرهنگ ازدواج غربی در جامعه گفت: ارتباط اینترنتی و همچنین پیامکی و چت در جامعه ما بسیار رواج دارد و این سبب شده که افراد بدون شناخت با یکدیگر ارتباط برقرار کنند و سبب افزایش طلاق در جامعه اسلامی ما شود.

کارشناس خانواده و استاد دانشگاه اظهار کرد: جوانان ما باید با توجه به دستورات الهی قرآن و احکام متعالی اسلام در مورد ازدواج بنیان‌های خانواده خود را مستحکم کنند.

وی از ماهواره به عنوان بدترین وسیله ارتباطی در جهان نام برد و گفت: متأسفانه ماهواره ابزار قدرتمند بیگانگان برای تأثیرگذاری بر بنیان خانواده‌های ماست و تلاش دارد این بنیان را از پایه متزلزل و نابود کند.

دهنوی تأکید کرد: توجه به سبک زندگی اسلامی سبب تحکیم و قوام خانواده‌های ما می‌شود و باید توجه داشت که ایستادگی در برابر توطئه‌های دشمنان شناخت می‌خواهد که متأسفانه جامعه ما آنگونه که باید ندارد.

وی با بیان اینکه باید خود کنترلی را در خود تقویت کنیم، گفت: تقوا یعنی کنترل خود از گناهان مختلف که سبب انحطاط جامعه می‌شود و ما باید به این موضوع دقت ویژه کنیم.

لازم به ذکراست همایش و کارگاه با موضوعات مختلف پیرامون ازدواج و معیارهای ازدواج و ازدواج و روابط قبل از آن با حضور استاد حجت‌الاسلام دهنوی در سالن ذغال سنگ البرز شرقی و آمفی تئاتر دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در سه نوبت، باحضور خانواده‌ها (متأهلین)، دانشجویان و فعالان فرهنگی برگزار شد.

 در پایان، پرسش و پاسخ پیرامون موضوع مورد نظر برگزار شد.






برچسب ها : بسیج دانشجویی  ,